Monday, August 27, 2012

PUF BÖREĞİ VE KOLAY AÇMA TEPSİ BÖREĞİ

Ağustos 25, 2012




Bir hamur hazırladım ama çok bereketli oldu, iki çeşit börek çıkardım. ) Üstelik ben hayatımda hamur açmadım diyenler bile bu börekleri çok kolay yapabilirler. Oklavaya gerek yok.Eğer merdaneniz de yoksa  bir cam şişeyle bile bu börekleri yapabilirsiniz. İşte tarifi..

PUF BÖREĞİ VE KOLAY AÇMA TEPSİ BÖREĞİ




TarafındanAnnemin Yemekleri TV,

Ağustos 25, 2012

İçindekiler:Talimatlar




Hamuru için bütün malzemeleri bir yoğurma kabına koyun. İçine bir çay kaşığı kadar tuz ekleyerek güzelce yoğurun. Ele çok yapışmayacak birhamur olmalı. Eğer yapışırsa biraz un ya da çok katı olur toparlanmazsa biraz daha su ilave edebilirsiniz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alarak yuvarlayın. Hepsi de yuvarlandıktan sonra açacağınız tezgaha biraz un serpin. Üzerine bir hamur parçasını koyarak merdanenizle hamuru çevire çevire, bir öne bir arkaya da olacak şekilde küçük pasta tabağı büyüklüğünde açın. Delinse bile önemli değil.

Bu işlemi sırasıyla diğer hamur parçalarına da yapın. Hepsi açıldıktan sonra 4 parçayı üst üste koyarak yine açmaya başlayın. Bu kez açtığınız hamurun büyüklüğü büyük pasta servis tabağı kadar olmalıdır.

Maydonuzu ve dereotunu ayıklayıp ince ince kıyın. Lor ile karıştırın. Eğer isterseniz patatesli ya da kıymalı harç da hazırlayabilirsiniz.

Şimdi gelelim iki böreği  ayırmaya:

Puf böreği için: Açtığınız yufkayı ortadan ikiye böldüğünüzü düşünün. Aralıklarla hazırladığınız harçtankoyacaksınız. Aralıkları ise hem yanındakine hem de alt ve üstündekine 5 er cm uzaklıkta olması yeterlidir. Yufkanın boşta olan yarısını da bu harçlı tarafın üzerine kapatın. Ve ister bıçakla isterseniz pizza kesme ruletiyle peynirli harç ortada kalacak şekilde böreklerinizi kesin. Kenarları tam yapışmıyor. Parmağınızı suya batırarak biraz bastırıp yapıştırabilirsiniz.

Tavaya yağı koyarak ocağa koyun. Yağın çok çok kızması gerekiyor aksi halde çok kabarmaz ve içine yağ çeker. Böreklerinizi yağa attıktan bir kaç saniye sonra çevirebilirsiniz çünkü çok çabuk kızarıyorlar..Kızaran böreklerinizi bir kağıt havlu üzerine alarak biraz yağını çektikten sonra servis tabağına alabilirsiniz..

Tepsi böreği için: Açtığınız büyük yufkanın üzerine çok az yağ sürün. Ve Bir tatlı kaşığı kadar da sirke sürün. Yufkanın bir tarafına hazırladığınız harçten koyun ve rulo yapın. Ruloları 3-4cm. eninde keserek yağladığınız fırın tepsisine koyun. Üzerine yumurta sarısı sürerek (ben biraz susam da koydum) 170 derece fırında üzeri kızarana dek pişirin. Piştikten sonra üzerine nemli bir bez örterek daha da nazik olmasını sağlayabilirsiniz.

Puf börekleri çok çok lezzetli oluyor. Tepsi börekleri de çıtır çıtır çok nazik oluyor. Ben ve ailem hangisini daha çok sevdiğimize karar veremedik. Bakalım siz karar verebilecek misiniz? :))



Afiyet olsun

Hakkında Annemin Yemekleri TV

40 lı yaşların sonuna doğru gelmekte olan bir Egeli bir kadına çok güzel bir anneler günü hediyesidir bu web sayfası.

Çalışan kadınlar yemek yapmayı genelde severler. İşte dolan beynimizi bir çeşit boşaltma metodudur yemek yapmak.

İlk önce bir blog açtılar oğullarım. Onunla oyalanmayı çok seviyordum. Ziyaretçi sayım kısa sürede çok artış gösterince de anneler günü hediyesi olarak bu sayfayı hazırlatmışlar bana.

Herhalde buraya yemek girerken onların üzerine fazla gitmiyorum :)))

Umarım tariflerimi denersiniz ve beğenirsiniz. Buraya yazdığım her tarif benim tarafımdan denenmiştir.

Haydi şimdi sitemde gezinme zamanı....

Sevgiyle Kalın...

Tüm tarifleri Annemin Yemekleri TV e göre görüntüle →

No comments:

Post a Comment